Monday, June 2, 2008

KEADAAN SEKITARAN JALAN TRUS DAN JALAN GEREJA.

Tiang lampu ditengah-tengah siar kaki dan metal bolts yang terdedah. Beginikah kerja kontraktor MBJB? Adakah pihak MBJB ada membuat pantauan?



Inilah tiang lampu jalan di siar kaki. Apakah tiada tempat lain ia boleh didirikan?



Inilah metal bolts yang dipasang oleh kontraktor MBJB yang tidak ditutup sehingga tiang lampu dipasang. Tindakan kontraktor MBJB meletakkan metal bolts dalam keadaan terdedah telah menyebabkan En. Mohd Din Bin Kassim cedera apabila beliau terlanggar dan jatuh.



Inilah angkara MBJB. En. Mohd Din Bin Kassim yang terjatuh apabila terkena metal bolts yang dipasang oleh kontraktor MBJB di siar kaki tidak ditutup.

"MBJB lihatlah kecederaan yang dialami oleh En. Mohd Din Bin Kassim akibat kecuaian kamu!"


Pokok-pokok ditanam di tengah-tengah siar kaki. Bolehkah orang kurang upaya seperti orang buta ataupun dalam keadaan berkerusi roda dapat menggunakan siar kaki dengan selesa?



Inilah siar kaki di Jalan Trus, Johor Bahru. Siar kaki dengan halangan pokok-pokok yang ditanam di tengah-tengah siar kaki.


Inilah siar kaki di Shah Alam, Selangor. Lihatlah siar kaki yang tiadahalangan. Lihatlah bagaimana pokok-pokok ditanam ditepi siar kaki.

MBJB, ambillah iktibar daripada gambar ini.


Kabel dalam keadaan terdedah akibat jalan tidak diturap dengan sempurna.


Metal bolts dan kabel yang terdedah disiar kaki yang merbahayakan keselamatan orang awam.

Lubang jalan di Taman Maju Jaya yang dalam keadaan terbiar dan tidak diturap.

En. Norman Fernandez membantu "Panjang" menyembur cat disekeliling lubang jalan sebagai tanda amaran untuk pengguna jalan raya agar cermat dan tidak terkena / cedera.


Keadaan bahaya di siar kaki Jalan Trus, Johor Bahru. Lihat bagaimana betapa bahaya untuk orang awam yang menggunakan siar kaki.

Lihat juga ketiadaan "railing".

Kalau jatuh, maut menanti.

No comments: